Skip to main content

7 Manfaat Luar Biasa Manfaat Minyak Castor Untuk Kulit Dan Rambut



Siapa yang tidak mahu rambut yang bercahaya, bercahaya dan melenting? Ini adalah dua kebimbangan kecantikan yang paling biasa dan kebimbangan yang membina dengan cuba untuk menjadi sempurna sering kita telah menggunakan produk kimia yang sarat atau rawatan yang tidak perlu. Tetapi ada cara yang lebih baik untuk mendapatkan cantik yang bersih dan mudah. Minyak kastor adalah salah satu daripada mereka. Minyak kastor adalah cecair kuning pucat yang diekstrak dari biji kastor dan sangat kaya dengan antioksidan. Anda mungkin tidak tahu ini tetapi minyak jarak adalah bahan kecantikan semulajadi yang dapat menyelesaikan masalah kulit dan rambut anda. Kami memberitahu anda beberapa manfaat minyak kastor.

Menurut Himanshu Chadha, Pengarah, APS Cosmetofood, "Minyak Castor telah menjadi ubat lama untuk masalah rambut dan kulit yang berkaitan. Ia adalah elixir untuk rambut yang cantik dan kulit yang lembut. Minyak kastor mengandungi Vitamin E, protein dan Omega 6 & 9 yang merupakan komponen utama yang bertanggungjawab untuk rambut dan kulit yang baik. Ia membantu mengurangkan pengurangan rambut, rambut beruban sebelum matang, melancarkan sebarang masalah berkaitan dengan kulit kepala dan mempercepat pertumbuhan rambut. Untuk kulit anda, sekiranya pigmentasi, jerawat atau penuaan, minyak kastor adalah penyelesaian semuanya. "

Selain itu, minyak kastor juga dikenali dengan ciri-ciri anti-bakterinya dan pelbagai faedah perubatan. Dalam buku 'Menyembuhkan Tubuh Secara Holistik', pengarang Carolyn J. Williams menerangkan, "Diyakini bahawa kebanyakan manfaat minyak kastor diperoleh daripada kepekatan asid lemak tak tepu yang tinggi". Mari kita ketahui lebih lanjut mengenai pelbagai sifat minyak kastor dan bagaimana mereka boleh memberi manfaat kepada kesihatan keseluruhan anda.

Berikut adalah 7 manfaat minyak kastor untuk kulit dan rambut.

1. Bersihkan Jerawat.
Masalah dengan kebanyakan produk kecantikan ialah mereka melepaskan minyak dari kulit anda. Setiap kali kulit anda dirompak minyak, ia mengimbangi kelembapan dengan menghasilkan lebih banyak minyak yang menyebabkan kulit berminyak dan meradang yang mencetuskan jerawat. Jangan takut menggunakan minyak ke kulit anda. Asid lemak penting yang minyak kastor mengandungi bantuan dalam memulihkan keseimbangan kelembapan semula jadi kulit. Sapukan minyak pelakon perlahan-lahan di muka dan urut anda dengan gerakan bulat. Anda juga boleh meninggalkannya dalam semalam dan basuh pada waktu pagi. Anda juga boleh menggunakan stim untuk membuka liang dan membantu kulit anda menyerap minyak dengan lebih baik.

2. Memberi Rambut Sihat, Berkilat.
Pakar Dermatologi Dr Deepali Bhardwaj memberitahu kita bahawa mana-mana minyak hanya memberikan khasiat luar. Tetapi minyak pelet adalah minyak terbaik untuk memperkayakan kulit kepala anda. Ia mengandungi asid ricinoleic dan asid lemak omega-6 dan oleh itu apabila mengurut ke kulit kepala ia membantu dalam meningkatkan peredaran darah yang meningkatkan pertumbuhan rambut. Minyak kastor juga melembapkan dan menyesuaikan rambut anda secara semulajadi.

3. Mencegah Kejatuhan Rambut.
"Anda boleh memohon minyak kastor sekali seminggu bercampur dengan serbuk biji metana dan menggunakannya sebagai topeng rambut bersama dengan wap. Ini menghalang penurunan rambut dan juga menjadikan akar lebih kuat, "kata Dr. Deepali.

4. Cure Natural untuk Styes.
Minyak kastor dikenali dengan ciri-ciri anti-bakterya yang kuat. Sapukan titisan minyak kasturi ke atas stye sekurang-kurangnya dua tiga kali dalam sehari untuk keputusan yang berkesan, seperti yang dikongsi dalam buku William.

5. Merawat Keriput.
Satu lagi nasihat yang ditawarkan oleh buku William ialah minyak kastor boleh menjadi ubat semulajadi yang hebat untuk kedut. Ia menembusi kulit dan meningkatkan pengeluaran kolagen yang melembutkan dan menghidrat kulit. Ia meremajakan kulit dengan menjadikannya lembut dan licin. Gunakan sedikit minyak kastor di kawasan berkedut dan biarkan ia dalam sekelip mata.

6. Minyak Castor untuk muka: Menenangkan Kulit Kering.
Minyak kastor membantu melegakan kulit yang kering dan lebat. Sekiranya anda bermasalah dengan kaki yang bersisik, terutamanya semasa musim sejuk, minyak kastor boleh digunakan bersama-sama dengan kapur yang dihancurkan yang membantu dalam pengelupasan yang mendalam dan melembutkan kulit dari kaki tunggal, memberi nasihat Dr Deepali. Bagi orang yang mempunyai kulit yang teruk kering atau rambut kering, minyak kastor boleh digunakan sekali seminggu, tetapi ingat bahawa tiada rawatan perlu dilakukan secara berlebihan. Minyak kastor juga bermanfaat bagi mereka yang menderita penyakit kulit yang dipanggil Atopic Dermatitis. Ia adalah penyakit kulit kering dan semakin meningkat disebabkan oleh perubahan iklim dan peningkatan pencemaran. Menerapkan minyak kastor di seluruh badan boleh membantu dalam memastikan ia dipelihara.

Vishal Bhandari, Pengasas Soul Tree menambah, "Minyak kastor bertindak sebagai kelembapan mengunci humectant semula jadi di kulit khas semasa musim sejuk dan melindungi kulit dan rambut anda dari habuk dan panas kering."

7. Ubat untuk Sembelit.
Minyak kastor juga bertindak sebagai julap. Penyelidik telah mendapati bahawa Penyelidik telah mendapati bahawa asid lemak utama dalam minyak kastor yang dipanggil asid ricinoleic mengikat kepada reseptor pada sel-sel otot dinding usus anda. Ini menyebabkan otot-otot mengikat dan menolak najis dan dengan itu melegakan sembelit. Minyak kastor berfungsi dengan berkesan dan cepat apabila diambil pada siang hari. Mempunyai 15 ml dos minyak sekali sehari. Oleh kerana ia mempunyai rasa yang sangat kuat, ada yang mencadangkan penyejukan sedikit sebelum memakannya untuk menutupi rasa.

Comments

Popular posts from this blog

Innalillahiwainnailaihirojiun In Arabic Font

The meaning of the word Lailahe -i-hirow is also found differently as the name Laila which means light and. Arabic islamic calligraphy islamic calligraphy allah islamic calligraphy muhammad islamic calligraphy bismillah islam calligraphy islamic arab ornament arabic muslim religion ramadan geometry decoration traditional shapes kareem mandala islamic art islamic pattern arabic calligraphy islamic design islamic ornament vector free download. Inna Lillahi Wa Inna Ilayhi Rajioun Arabic Calligraphy Arabic Calligraphy Calligraphy Arabic Pin di paud Kaligrafi Innalillahi Wainnailaihi Innalillahiwainnailaihirojiun. Innalillahiwainnailaihirojiun in arabic font . Arabic Vectors Photos And Psd Files Free Download - Source. We also provide delightful beautifully crafted icons for common actions and items. Yahan Kisi Billionare Ki Kamai Halal Ki Nahi Except No 1 SHAHID KHAN In This List And Only Reason He Lives Outside Pakistan. It means I will return with great honor He who is estab

Pamflet Open Recruitment Organisasi

Poster Open Recruitment Organisasi. Pamflet open recruitment bem fkip unsri hmm kali ini saya cuma nge share contoh design oprec yang beberapa waktu lalu telah saya buat karena beberapa minggu ini saya sering dimintai tolong untuk membuat design pamflet dan spanduk salah satunya pamflet or ini ditugaskan teman saya yang juga menjadi pengurus bem fkip. Open Recruitment Himpunan Mahasiswa Teknik Informatika Contoh pamflet kegiatan open recruitment cdr desain art. Pamflet open recruitment organisasi . Kirimkan Ini lewat Email BlogThis. Kami berharap postingan Contoh tema open recruitment organisas. Hanya saja para pemerhati atau penggemar bahasa indonesia agak risih. 1242019 Cara membuat pamflet calon ketua osis. Nah oleh karenanya kami sudah mencarikan koleksi terbaik seputar pamflet open recruitment osis yang bisa anda jadikan ide. Besar harapan kami kegiatan ini dapat berjalan dengan lancar tanpa ada kendala yang berarti sehingga kegiatan ini dapat berjalan sesuai dengan r

Maha Suci Allah Yang Telah Menciptakan Undangan

Semoga ridho Allah Subhanahu. Ya Allah perkenankanlah kami merangkaikan kasih sayang yang Kau ciptakan diantara kami untuk mengikuti Sunnah Rasul-Mu dalam rangka membentuk keluarga yang sakinah mawaddah warahmah. Pin Oleh Kedaigrafis Di Wedding Card Kartu Pernikahan Undangan Pernikahan Kartu Undangan Pernikahan Perkenankanlah kami mengundang BapakIbuSaudarai untuk menghadiri acara pernikahan kami. Maha suci allah yang telah menciptakan undangan . Doa Nabi Muhammad SAW saat pernikahan putrinya Fatimah Az Zahra dengan Ali bin Abi Thalib. Contoh Isi Kalimat Kata-Kata Undangan Pernikahan Islam. Maha suci Allah SWT yang telah Menciptakan makhluk-Nya berpasangan-pasangan Ya Allah perkenankanlah kami LILIK MALIAH Binti AlmBpk Koesno Ibu Marsinem Pilangbango Kartoharjo Madiun Dengan SIGIT PRASETYO Bin Bpk. BERIKUT SAMPLE KATA - KATA UNDANGAN ISI DARI KERANGKA UNDANGAN BERIKUT SAYA SHARE BUAT DATA PRIBADI SAYA TAPI JIKA ADA YANG BERMINAT JUGA MONGGO HEHE. Maha Suci Allah SWT Yang t